Tuesday 21 February 2012

Menu hangatt


Assalamualaikum uolss,

Nak tau ke..minggu yang penuh advanced ni memang adventure bagi aku.Memang tak teruja sangatlah sebab aku tau amat lah bosan menguruskan rumah ditambah pula dengan kerenah anak-anak kucing yang makin membesar kebelakangan ni(yela, aku yang rajin tuangkan makanan,ye dakk). Oleh sebab demikian, aku pun mengambil keputusan untuk layan budak-budak busyukkk tu.Hehehe jangan tak tau, i ni garang tauu. Grrr tapi malangnya mereka langsung tak takut kepada saya.Fedap? Yes i am. Oh ya, aku terpaksa menjadi suri rumah untuk seminggu ni sebab my ibu outstation.Takpe, i dah biasaa( padahal ya rabbi ). Tempohari Ikah( adik den ) pergi Cameron Highland. Tau kah di mana? for sure tahu kann. Emm dia pulang dengan hanya membawakan aku keychain yang ada Rama-rama cantik dengan sedikit buah-buahan.Hohoo ada strawberry yahh. Segar bangat ! I looikee damn much sebab i dah dapat satu idea apo nak buek dengan stoberi merah hangat tu. Mari kita tengok apa yang aku dah buat dengan buah cantik tersebut ,

 # Yes, aku dah power sikit bab celup-celup coklat ni. So, dengan bantuan adik aku tu kami pun mula menambah aiskrim di atasnya dan tabur sedikit coklat di atas sekali. Huh, kalau cawan sebesar gini satu je cukup untuk 2 orang makan. Sweet tak sweet tak ??

 
# View dari side tepi sini. Saje nak bagi tengok coklat yang meleleh kat tepi ni. Mengancam? Cubalah dirumah !
 


 
 # Manakala ini pula hasil muffin cip coklat campur sedikit oreo. Tapi tak berapa nak berkembang dan ia tak nampak hot seperti kat kedai tapi rasa muffin ni boleh la buat kau ambik 2-3 kali pastu nya.


Tapi kan weh, banyak lagi benda berfaedah yang kita boleh buat sebenarnya kalau bosan kat rumah ni.Misalnya karoke dengan family ke, dengan kawan-kawan ke kan tapi No Dating eh! Ha menjahit ke, belajar memasak ke buat kuih donat ke kan bagus kan. Takdo la menghabiskan masa cenggitu je. Eh lelaki pun boleh buat lah. Takde nye nak jatuh air muka tu kalau buat kerja perempuan pun. K, Assalamualaikum :))