Wednesday 8 May 2013

Agenda bulan Mei

Fuh, setelah dua bulan aku bekerja, tiba-tiba baru ku sedar yang sudah lama aku tidak bersosial. Bukan sosial yang joget-joget tu ahahaha. Siot tau. maksud aku, yeah berseronok-ronok(???) dirumah sambil bermanja dengan kekasih ku laptop, menghabiskan 2 buah novel dalam sehari (tu pon kalau aku tak lembab sangat membaca), membelai muka(BAHAHAHAHAHA), mengemas rumah(hmmm), memasak(HMMMMMMMMMMMMMM) dan memberi kucing kasih sayang yang secukupnya. Fuhfuhfuhfuhhhh. penat tahu dak.

now.
kerja dah baru.
banyak masa terluang dapat diluangkan. yeay yeay!
kerja apa? nanti lah bagitahu. boring.

Pada bulan Mei ini banyak yang aku dah rancangkan untuk diri sendiri dan diri ini. selfish gila tahap apa.
aku ada banyak benda kena attend bulan ini.
Pertama, ex-housemate bertunang
Kedua, pada besok hari lepas attend tunang ada wedding kawan satu U.
ketiga, melepak kat tepi laut pada hujung minggu bersama hati yang lara ( yang ni aku tambah.tipu )

K sebenor-benornya ada dua benda penting je. kawan nak tunang dengan nak kawen. alahai tunang pon nak kena datang kee ? eh mestilah ! kawan baik kot. rapat lagi. so why not kita luang masa sikit kan penuhi undangan. kang aku tunang kang ibu ayah adik badik je yang ada. sedih gak aaaa.haha
Manakala, kawan yang nak kawin ni pulak dua-dua bakal pengantin ni kawan satu kelas aku masa study dulu. ewahwahwahh 'masa study dulu' tu takleh nak blah sangat tau. baru je bebape bulan kau habih diploma dah berangan macam setahun dua mihmihmih :)

seowwwwwwwwww (cara sebut sama macam kau nak sebut 'SO' tapi gaya kekwat), sebagai perempuan yang agak selekeh dalam apa jua keadaan maka aku haruslah merancang cara pemakaian yang aku nak pakai masa kedua-dua kenduri tu nanti. dah kenapa. sukahati aku lah nak plan ke apa ke kannn. perempuan tetap pompuan. Aku bet lah kalau ada lelaki mana-mana terbaca blog aku ni mesti memperkecilkan niat suci murni aku ni. Tak payah sebut lelaki mana-mana lah. tak jauh, tu ha ayah aku je. Bila nampak aku try baju ke, pose depan cermin tu mula lah dia mencebik-cebik. eee geram je tahuu. kemudian aku akan cakap, 'ayah,pempuan ni memang lah kena macamni'...

eh. jap jap.
sebenarnya kan, aku plan tadi kan, entri kali ni nak cakap sikit je.
tapi kau tengok lah. 
naik lenguh menaip laju ni semata nak cerita banyak.
kau tak dengar aku bercerita lagi.
tak sesuai dengan muka aku yang ayu lagi anggun. 
HAHAHAHA *riak sangat ke

Aku dah survey aku nak pakai apa.
so bila aku cakap dah survey mesti la nak tengok apa yang di surveyyyyyy kan tu ye tak.
baik.
aku tunjuk kan jugak lah.

pilihan pertama: 
yang ni memang berkenan sangat dah.
harga pon ok. 
sesuai dengan ekonomi lah kira
kain dia chiffon. 
kenduri kau tahu jelah cuaca dia lagu manaa.
jadi sesuai lah kain ni sejuk.



Pilihan kedua: 
hm.hijau.paling aku minat dah ni
kain pon best tapi tak sure kain dia jenis apa.
tak silap kain jersey kot.
sesuai lah agaknya.
cantik pempuan ni pakai.
tak tau cemana rupa bila aku yang sarung pulak


Pilihan hati yang ketiga:
Purple uolss. cantik
harga pun sesuai.
hm ala-ala jubah gitu 
so jimat masa takpayah nak buang masa gosok banyak helai.
orang macam aku ni bukan saja terlebih rajin malah penjimat masa. *achummmm!*
 

Pilihan nafsu yang keempat:
InshaaAllah ni yang paling last.
Kuning.
cantikkkk.tapi tulah.
kang aku pakai ada yang nampak macam rimau bintang.
blerghhhh. k yang ni serta merta ditolak.
 

done dengan pemilihan baju. tinggal nak order. lepastu berdoa jelah banyak-banyak supaya post cepat sampai at least sebelum next week punya weekends. dah lambat order terima lah padah ye tak.

ok lah tu je nak cerita. rasa kosong pulak blog ni kalau tak cerita. Assalamualaikum !