Saturday 17 August 2013

Baru rasa beraya

Assalamualaikum.

how's your raya? is it kinda boring? muahaha
Sejujurnya, Syawal aku tahun ni tak berapa nak meriah. yelah bila family tak cukup, nak beraya pon tak sodap.
Gini lah. Cuba engko bayangkan first day raya tu je aku telah bersiap seawal yang mungkin. Dengan baju kurung bagai, siap dengan mekap tempek sana sini sebab nak cover jerawats, shawl pon dah habih melilit dah. Tup tap tup aku duk terbaring sambung tidur tak hingat dunia. Wah kau beraya di katil saja kah tahun ini?

Takde ah. Dah dengan tahun ni je aku first time tak balik kampung masa 1st day raya. Biasanya kitaorang balik kampung (tahun ni giliran ke Bentong,Pahang) sehari sebelom raya. ini, jangan kan sehari sebelum, pagi raya pon dorang boleh sambung tidur after subuh. eh termasuk aku sekali lah. 

Sebabnya adik aku yang sorang tu tak dapat cuti beraya tahun ni. So kitaorang pon balik kampung pada tengahari tu. aku pon yang dah sememangnya bersiap memang tinggal bangun dan bawa barang ke kereta aje. Settle raya pertama aku.

Raya kedua dah sememang-memangnya ada kat kampung daaahh. Sampaaiiii la raya ke 4. Best. aku sebenarnya suka kampung. bau pokok je. ada sungai. ada katak(haa????) ha macam2 la ada. makanan pon enak. perut pon dapat sakit sebab asik melantak sesukahati tekak. 

Jadi bila dah balik KL aku pon tunggu jela kot-kot ada kengkawan buat open house ke kan, konvoi raya ke kaannn. 
Ada yang sempat datang. ada yang tak berapa nak sempat. 

Aku pulak next week dah nak start kerja balik. Dah nak kena packing balik umah sewa.
Maksudnya i dah membujang balik lah. 
Barang dapur nak kena pikir sendiri. Hal penjagaan diri pon kena beli sendiri. mana nak beli sabun badan, mana nak beli pencuci muka, mana nak ubat jerawat haa sume tu skali lah termasuk kan.
Dari hal yang sekecil2 zarah tu(eh kemain) sampai la hal yang sebesar2 gajah tu aku dah list kan. Apa yang patut beli. apa yang tak perlu beli dulu.

Maklumlah, dah kena berdikari. Duit gaji nak kena jimat. takleh nak beboros sesukati perut kau. Nak shopping baju pon kena la fikir 5 hari 5 malam supaya tidak mengikat perut dikemudian hari.


Begitulah cerita. Aku sebenarnya takde modal. ini pon sesaja curi masa. Eh next week gua ada satu interview ni tau. hmmm takyah bagitau dulu kot inerview apa. surprise surpriseee ! ahaha doakan lah aku ni ha kekawan oi. ni pon duk catu duit nak beli baju gi interbiu. Pempuan memang. memang suka sangat habih kan duit tu kalau tak ke baju. Pembaziran kan? --

Eh tetiba ter selsema pulaks. ahaha
Selamat Hari Raya semua :) Maaf kalau ada pernah tersalah bicara, ter lanjur tulis dan terlajak bercerita

oh ye. aku punya beraya siap tergedik-gedik kat fun fair lagi uolss. tak cukup dengan itu, ibu iols pon join weols masuk rumah hantu kauuuu. ha dengan keta langgar langgar pon mak aku naik tau. haha nak tergolek bila ingat balik sebab adik bongsu aku siap malu dengar suara kakak-kakak dengan ibu dia menjerit dalam tu kahkahkahkah. kurus weh gelak. serius. muntah pon ado. 

 # Dah lepas main keta langgar ! tengah line up nak masuk umah antu pulaks. tu sepupu i :)


 # Hi, kitaorang excited nak pukul hantu. hahah . belum apa2 dah jerit dulu mak jemah ni


 # 4th day Syawal. Dah habis baju raya--


 # Open house kak Malin. Akak i. cantik uols


# Ex senior i masa zaman Semteg dulu. Teknik Gombak yeay !


Ok. dah habis. love is love.