Sunday 6 November 2011

Cerita Aidiladha

Selamat Hari Rayaa... Salam Aidiladha.. & apa-apa lagi lah yang berkaitan dengan ucapan raya korban tu...dah acap kali aku dengar untuk harini je. Ape tak nye, sekejap2 tengok henpon. Bila takde mesej,tau pulak bising. So untuk kesekian kali nya ni aku nak bagitau uols yang aku rasa sedikit femes untuk hari yang mulia nih. Wahaha , geli kan dengar ? Okey dah agak. Tapi takpe sayang2 sekalian.. You know what ...

Sesubuh yang hening tadi tu ibu aku dah dok kejut anak anak dia ni bangun.. Mase bila aku terbangun pun aku tak tau. Mamai la konon. Herrr.. Ayah pulak beraya kat Batu Pahat. My grandma sakit. Sorryy tak dapat nak follow u ayah. Hah, dah lupa nak citer ape tadi ni. Em, okey bila dah siap sume tu kami sekeluarga pun gerak la pegi surau kan. Memang penat tau sebab surau tu jauhhhh sang att. Jauh la sangat. Depan je pun haa.. Adess. Adik jantan aku yang sorang tu dah gerak dulu dah weh. Nak bertakbir katanye. Entahlah. Sesudah dan selesai semua yang dihajati, kitaorang makan2 la pulak. Dah lapar kan. Gila gila jugak aku makan sebab ada satay pastu cicah dengan kuah kacang dia yang sangat sedap. Hehehe.. comel tau satay tu !




# Tengok ! tengok.. habis tak aku makan tadi ? Dah cakap dah..sate tu sedapp plus, tukang makan tu pulak comel. Hmm



Sesudah sesudi kami makan, kami kami pun balik la kejap. Kain yang basuh tadi tak tersidai lagi der. Ibu wa dah suh naik umah cecepat supaya kain disidai dengan secepat mungkinss. Dah tu, kena turun balik pulak tu ! Hish,rajin pulak aku nak nuko2 jubah tadi tu dongan tshirt solekeh jo ha.. Makan2 lagi le nampak nye beb. Takpe. Tahan.






# Nampak nye beginilah situasi yang dapat di snap kan tadi. Sume pakcik makcik dah siap tuka baju depa dah. Aku turun pun tolong tengok makan jelaa





# Peh budak2 ni la yang datang turun reti makan je. Bukan nak tolong. Sengih je pandai !


Bab2 kambing lembu kena sembelih tu wa dah tak ambik port dah zaman ni. Bukan ape, member pun tak ramai kat sane. Bialah pakcik2 ngan abang2 kacak tu yang settle kan . Ye tak ?
Kita yang pempuan ni kena pegang pisau ,potong bawal sambil anyam ketupat jelerr. Hah dah. Takde benda nak letak. The end of story for today :) Love means sayang. So, Love you all