Sunday 6 November 2011

Perubahan itu changes

Ye kawan-kawan.. Ni minggu study week aku bhai.haha ! Tak tau la apesal dorang buat masa2 macamni. Aku pun mula kan hari ni ( Isnin ni kan ) dengan bergembira sambil layan drama2 yang tertayang kat skrin tv umah ni aa.. Disebab kan penat layan crita2 yang aku sendiri tak penah layan dari awal tu, aku biakan macam tu je. Lantak la sape nak tengok. Tapi yang penting petang karang Malaysia lwn Singapore lagi..di Indonesia yeh. So petang karang aku kena fly pegi Indonesia kejap ar weh ! Serius.Kejap je. On je tv tu, ha sampai lah kau kat negara jiran sane .

Kita biarkan seketika hal sepak tendang bedebuk bola ni... Hal yang aku tertarik nak share dengan sume harini ada kaitan dengan hal-hal berkorban. Iye ? haah,semalam kan baru je sambut ibadah korban. Pagi tadi tu aku ada la melopong sekejap tengok Wanita Hari Ini( WHI ).. Wanita kan.. hahah. Main topic dorang harini pasal orang2 yang dah berubah imej ni. Dari yang takde,mereka ada kan..Yang tak pakai, mereka pakaikan. Mane yang terdedah, mereka litupkan. Unik kan ? Ok,main point kat sini bukan sebab unik atau tak. Yang paling best bila artis2 jemputan tu share story kat audience ni about how they feel when they changed to another person . Not a person actually, tapi lebih kepada apa yang membuatkan mereka berubah kepada sesuatu yang lebih positif. Sekarang pun ramai yang dah mula bertudung. Tak kisah la fesyen yang macamane, at least mereka-mereka tu dah terbukak pintu hati nak berubah. Kagum kan ?

La ni, Irma Hasmie, Siti Nor Diana , Nora, and sume2 tu lah kan.. ha, tadi tu Akma AF pun ada gek ! pun dah bertudung. Best tengok dorang. Manis je. Tetibe ada satu part tu bilamana Irma ada sebut pasal bertudung ni kan..Dia cakap lebih kureng camni..
" Bila dah bertudung ni banyak benda kena jaga, solat pun lagi la..sebab orang yang tengok kita mesti expect lebih dari tu . Jadi bila dekat set pun sy akan mintak dalam 15 min macamtu kat director untuk mintak diri pegi solat kejap. Dorang pun faham n respect untuk orang mcm kita. Nak lagi perempuan. Itulah istimewa nya perempuan ni " . So bila dia cakap macam tu buat aku tersenyum seketika.Ceh3..

Ada lagi satu part tu pulak artis lain ni bagi komen sikit yang bila dia dah bertudung ni , cara percakapan, pergaulan pun kena jaga. Betul tu. Aku sokong sangat2 sebab aku tak macam tu pun hah ! haha. bila bercakap apetah lagi, mengalah kan lelaki. Nak lagi bila bagi aku ketawa. Huh. Liana liana.. Takpe2, take it slow okey. Aku harap bila aku dah makin dewasa ni aku pun boleh jadi makin matang bukan dari segi fizikal je, mental pun kena main peranan jugak. Lalala.. tu pun boleh bila ada azam dan dorongan yang continuous. Bukan setakat dua tiga hari jela kan. InsyaAllah ye kawan2. Sama-samala kita :)) Lagi sekali, Love means sayang. So, love u alls.